Nu a trecut prea mult timp de la inventarea sloturilor până ce au apărut primii jucători care au încercat să câștige folosind mijloace ilegale. Trișarea la aparatele de slot a devenit un subiect fierbinte în 2017, când s-a descoperit că o echipă de ingineri ruși folosesc tehnologia pentru a obține câștiguri necuvenite. Dar jucătorii au trișat cu metode la fel low-tech, cum ar fi punerea unei monede pe o sfoară și tragerea ei înapoi după ce a fost declanșat mecanismul de numărare a monedelor.

Metodele enumerate aici au fost folosite doar în cazinourile live. Trișarea la sloturile online necesită informații din interior cu privire la programarea generatorului de numere aleatoare – astfel că trișorii ar trebui să spargă algoritmul ca să poată anticipa când vor fi generate numerele câștigătoare.

Toate înșelătoriile de la aparatele de joc de pe listă sunt strict ilegale, iar majoritatea nu mai funcționează, deoarece producătorii de sloturi au evoluat pentru a combate aceste tehnici. Legile iau foarte în serios încercările de a înșela, iar cei prinși în fapt se confruntă cu acuzații de infracțiune și chiar pedepse cu închisoarea.

Nu încercați niciuna dintre acestea, pornim de la înșelătorii low-tech și mergem până la escrocheria rusă.

ÎNȘELĂTORII LA SLOTURI

ÎNȘELĂTORIA #1: MONEDĂ PE O SFOARĂ

Acesta este o metodă cât se poate de low-tech. Trișorii atașau o sfoară la o monedă și aruncau moneda în aparat. După ce moneda declanșa mecanismul de numărare a aparatului și erau înregistrate creditele, trișorii scoteau moneda înapoi și o foloseau din nou.

În cartea lor din 1988 „Slot Machine Mania”, Dwight și Louise Crevelt povestesc despre un joc de video poker care s-a blocat. Când un tehnician l-a reparat, a găsit o monedă cu o mică gaură în ea și o sfoară de nailon introdusă prin gaură. Un jucător o folosise, dar la un moment data sfoara s-a rupt și moneda a rămas captivă în interior.

Această metodă, precum și următoarele se bazează pe aparate care acceptă monede ca pariuri și/sau plătesc în monede. Acest lucru le face învechite față de modelele noi de aparate, care nu au lăcașuri dedicate introducerii de monede.

Cu toate acestea, jocurile mai vechi există totuși în unele cazinouri.

ÎNȘELĂTORIA #2: ȘAIBE ȘI MONEDE STRĂINE

În anii 1980, un fabricant din Nevada a vândut o linie de șaibe care, întâmplător, aveau aceeași dimensiune și greutate ca monedele din SUA. Trișorii la aparate au profitat din plin, iar aceste non-monede au fost găsite în mașinile din tot statul.

Monede din alte țări au fost uneori folosite și pentru jocul de sloturi la un cost mai mic decât cel inițial. Monedele de un peso mexican emise în 1985 valorau aproximativ jumătate de cent american, dar erau acceptate ca sferturi -- piese de 25 de cenți -- în unele aparate de slot și automate din SUA.

S-a descoperit că alte monede din alte locuri și din alte timpuri funcționează în locul unităților de pariere prevăzute în mod normal. Dacă există modalități de a paria la scară largă cu șaibe la costuri mai mici sau cu monede străine, trișorii vor profita de acest lucru.

La sloturile moderne care nu acceptă monede, metoda echivalentă de înșelăciune este utilizarea banilor de hârtie contrafăcuți. Cazinourile sunt prea conștiente de potențialul de înșelăciune de acolo și colaborează în mod constant cu producătorii de validatoare de bancnote care scanează banii pentru a se asigura că sunt reali înainte de a-i converti în credite.

ÎNȘELĂTORIA #3: METODA LINGURA

În zilele dinaintea plăților în tichete imprimate și chiar înainte să existe eliberatoare de monede care plătesc dintr-un loc din interiorul aparatului, sloturile foloseau tuburi pentru a depozita monedele pentru plăți.

Toboganele de sub tuburi alunecau pentru a deschide și a închide calea pentru ca monedele să cadă în momentul plății. Trișorii au folosit un instrument în formă de lingură pentru a ține toboganul deschis. Astfel, în loc ca tubul să elibereze numărul dorit de monede, acesta elibera toate monedele pe care le deținea.

ÎNȘELĂTORIA #4: SACUL CU MONEDE

Aceasta înșelătorie nu era pentru jucători, ci în beneficiul angajaților cazinourilor, care încercau să creeze propria lor metodă ilegală de încasări pentru aparatele slot, cel puțin până când erau prinși, dați afară și arestați.

Mașinile care folosesc monede trebuie umplute, iar pentru a fi umplute sunt necesare pungi uriașe cu sute de monede.

În golirea pungii în magazia aparatului, personalul lăsa o monedă sau două într-un colț al pungii. Astfel, aparatul ar fi fost cu câteva monede mai puțin și angajatul ar fi fost cu câteva monede mai bogat.

Repetând asta cu zece umpleri pe zi, a devenit o tentație pentru câțiva angajați necinstiți, ce nu au putut rezista tentației.

ÎNȘELĂTORIA #5: CÂMPUL MAGNETIC

Aparatele de astăzi au fost protejate de influența exterioară prin magnetism, dar cele din anii 1960 și 1970 erau vulnerabile.

La unele aparate, un magnet puternic din exterior ar putea face ca rolele de plată să plutească liber în loc să se oprească acolo unde ar trebui. Când rolele ajungeau la o combinație câștigătoare, trișorii depărtau magnetul și revendicau plata indicată de simbolurile rolei.

Astăzi, nu numai că aparatele sunt protejate, ci și plățile la aparatele de slot nu sunt determinate de ceea ce vezi pe role. Sunt determinate de generatorul de numere aleatorii (RNG).

Dacă o combinație jackpot a apărut pe role și nu ai fost plătit, ai putea cere unui supraveghetor al sălii să verifice. Acesta putea apoi să verifice înregistrarea unde s-a oprit algoritmul, iar dacă nu arăta o combinație de jackpot, cazinoul ar putea refuza să vă plătească.

ÎNȘELĂTORIA #6: ÎN INTERIORUL APARATULUI

Câteva arestări au fost făcute în Nevada în anii 1990, după o încercare de fraudă a unui aparat de slot numit Big Bertha – un dispozitiv mare, lat, mai mult decât un aparat obișnuit pe care îl vezi uneori că atrage atenția în cazinourile mari.

O mulțime de oameni s-a adunat în jurul aparatului pentru a ascunde ce se întâmpla. Ușa aparatului a fost deschisă parțial și o femeie s-a urcat în interior. După ce a manipulat rolele pentru a câștiga, a revenit și ușa slotului a fost închisă.

Totul părea normal pentru trecători, dar personalul de securitate i-a prins pe trișori și reținut în vederea arestării.

ÎNȘELĂTORIA #7: DISPOZITIVUL „THE MONKEY PAW”

Unul dintre numeroasele instrumente de înșelăciune dezvoltate de Tommy Glenn Carmichael, „the monkey paw” le permitea trișorilor să declanșeze plata mecanismului aparatului și să colecteze monede fără a paria.

Carmichael era faimos pentru ca a inventat modalități de a înșela aparatele de joc timp de aproape 40 de ani, înainte de a ajunge într-un final în închisoare și de a-i fi confiscate de către guvern două case. Apoi s-a orientat spre a ajuta la oprirea trișorilor și a colaborat cu Nevada Gaming Commission pentru a dezvolta „The Protector”, un dispozitiv care blochează instrumentele de trișare care sunt introduse în aparate.

„The monkey paw” era confecționată dintr-o coardă de chitară atașată de o baghetă de metal și funcționa fiind introdus printr-o gaură de ventilație ca un micro-întrerupător care putea declanșa o plată oricând.

ÎNȘELĂTORIA #8: DISPOZITIVUL „THE LIGHT WAND”

O altă invenție a lui Carmichael, „the light wand” era o adaptare folosită după ce producătorii de sloturi au început să utilizeze generatoare de numere aleatoare (RNG) în sloturile complet electronice.

În loc să declanșeze un comutator fizic, „the light wand” a fost conceput să declanșeze un senzor electronic. Dispozitivul trebuia totuși să fie manevrat prin intermediul canalului de plăți, dar de data aceasta o lumină declanșa senzorul pentru a iniția o plată.

Carmichael a fost, de asemenea, responsabil și pentru „top-bottom joint”, folosit înainte de existența „the monkey paw” sau „the light wand”. Partea de sus era o tijă metalică, îndoită la un capăt, iar partea de jos avea un fir lung. Trișorii făceau ca partea de jos să treacă prin intermediul suportul pentru monede și foloseau partea de sus pentru a bloca orificiul de introducere pentru monede. Combinația declanșa mecanismul de plată.

Perioada de glorie a durat până în începutul anilor 1980 înainte ca măsurile de siguranță adoptate de cazinouri să-l determine pe Carmichael să inventeze „the monkey paw” sau „the light wand”.

ÎNȘELĂTORIA #9: ÎNCLINAT PENTRU FRAUDĂ

Comisia de Jocuri din Nevada l-a angajat pe Ronald Dale Harris ca inginer, iar el a lucrat la sisteme de monitorizare pentru dispozitivele de jocuri electronice.

Prin munca sa, el cunoștea codurile sursă ale unor aparate și le-a folosit în avantajul său. Harris a fost arestat în New Jersey în 1995 pentru că a folosit informațiile sale interne într-un program informatic de bază al mașinilor de slot care i-a permis să câștige 100.000 de dolari la un joc de video keno.

ÎNȘELĂTORIA #10: MODIFICAREA GENERATORULUI ALEATORIU DE NUMERE

Deși folosim „generator aleatoriu de numere” pe scurt, aproape toate aparatele de slot, fizic și online, folosesc „generatoare pseudo-aleatoare de numere”.

Încep cu un număr de bază, apoi folosesc un algoritm pentru a calcula numerele. Rezultatul este atât de aproape de aleatoriu încât rezultatele așteptate, luând în considerare șansele jocului, se mențin și nu se poate distinge niciun tipar.

Înșelătoria rusă privind aparatele de joc a necesitat informații din interior și a funcționat până când a fost distrusă de către Statele Unite în 2017. Jocurile de cazinou au fost interzise în cea mai mare parte a Rusiei în 2009, iar mii de aparate de slot au fost vândute.

O echipă din Sankt Petersburg a pus mâna pe aparatele de slot Aristocrat Mark VI, le-a demontat și, practic, a făcut o inginerie inversă a RNG-urilor pentru a sparge algoritmul.

Apoi au avut oameni puși în cazinourile unde existau aceste modele mai vechi de jocuri, pentru a-și folosi telefoanele pentru a înregistra și a transmite videoclipuri cu rotirile la Sankt Petersburg. Când echipa din St. Petersburg avea suficiente informații – minim 24 de rotiri – foloseau algoritmul pentru a calcula când va veni o învârtire mare, câștigătoare.

Persoana ce juca primea apoi un mesaj pentru a-și continua jocul. Telefonul suna și jucătorul apăsa butonul. O întârziere de un sfert de secundă a fost inclusă în sincronizarea mesajului, deoarece testele au arătat că va dura un timp după ce va simți bâzâitul astfel încât să apese butonul.

Patru oameni care au lucrat la această escrocherie în statele americane Missouri și Illinois au fost arestați sub acuzația federală de conspirație pentru a comite fraudă.

Producătorii de sloturi sunt extrem de atenți la securitate atunci când își proiectează jocurile, dar în absența unui RNG pur aleatoriu, o echipă de ingineri inteligenți ce are acces la aparate poate fi greu de oprit.

De aproape 25 de ani, John Grochowski e unul dintre cei mai prolifici scriitori de jocuri din Statele Unite. Între primii 11 experți din lume  în jocurile  de noroc , GamblingSites l-a fost clasat pe locul nouă, iar cartea lui “Video Poker Answer Book” a fost clasata pe locul opt în topul celor mai bune cărți de jocuri de noroc din toate timpurile.